Voisiko tästä olla apu teillekin poikkeustilaan?


Näiden viime viikkojen aikana on työskennelty etänä ja käyty koulua virtuaalisesti. On siis otettu suuri harppaus pienessä hetkessä, jota moni kutsuu ”digiloikaksi”. Myös meillä poikkeustilanne on tuonut uusia tapoja työskentelyyn. WhatsApp-viestit niin sanotusti laulaa, asiakkaita tavataan videopalavereissa, pienen työryhmän kuvauksia toteutetaan (yleisiä ohjeistuksia noudattaen) ja kehitteillä on (yllätys yllätys) jotain uutta.

Toisaalta, osa olemassa olevista palveluista on herännyt vastaamaan ihan uusia tarpeita. Yksi tällainen palvelu on 3D-mallinnus Matterport laitteella. Myös Helsingin Sanomat kirjoitti aiheesta taannoin otsikolla ”Pysähtyykö asuntokauppa? Mattereport-laitteesta tuli haluttua tavaraa, kun julkiset asuntonäytöt lopetettiin”. Hesarin jutun voi lukea tästä.

3D virtuaaliesittelystä on moneksi

Kuluneiden vuosien aikana olemme tehneet eniten 3D skannauksia: rakennusprojekteihin, asuntoihin ja erilaisiin vuokratiloihin. Kuitenkin sen hyödyntäminen on varmasti vielä ihan lasten kengissä, sillä apua siitä olisi monelle, nyt ja jatkossa. Olemme siis Hesarin kanssa samaa mieltä, että poikkeustilanne on vauhdittanut kiinnostusta 3D-mallinnuksiin, mutta ei ainoastaan asuntomyynnin osalta.

Kenelle kaikille tästä sitten voisi olla hyötyä?

Kaikille niille jotka haluavat esitellä tilojaan 24/7 virtuaalisesti. Tässä muutama esimerkki: showroomit, kokoustilat, vuokrattavat tilat (saunat, mökit, pienvarastot), museot, nähtävyydet, galleriat, design myymälät, vierailukeskukset ja erilaiset esittelykierrokset. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Poikkeustilanne luo omat haasteensa, mutta sen lisäksi elämme hektisiä aikoja, ja joskus on vaikea sopia tilan esittelyyn kaikille sopivaa ajankohtaa tai välimatka hankaloittaa asiaa. Syitä on monia ja kaikkiin niihin virtuaaliesittely on ratkaisu mikä helpottaa elämää ja saatavuutta.

Edellä mainittujen lisäksi mallinnus parhaimmillaan voi olla loistava myynnin tuki ja apuväline. Esimerkiksi 3D-esittely – auton tai veneen sisätiloista, antaa tuotteesta realistisen käsityksen ja esittelee upeat yksityiskohdat. Näin tuote erottuu edukseen, ja parhaimmillaan johtaa suoraan ostopäätökseen, on kyseessä sitten tuotteen myynti tai vuokraus.

3D-mallinnuksissa pätee erinomaisesti lause ”vain mielikuvitus on rajana”. Sillä onhan mallinnus tehty myös valtakunnan ykköskuusesta.

Case: Makasiini Contemporary – nykytaidegalleria

Aika tasan kuukausi sitten Jere kävi 3D-kameran kanssa pyörähtämässä Makasiini Contemporary galleriassa kuvaamassa näyttelytilat. Kolmiulotteiseen virtuaaliseen esittelyyn lisättiin pisteitä, joita klikkaamalla saa helposti lisätietoa kyseisestä teoksesta. Luvut ja statistiikka on tätä päivää ja kiinnostaa meitä kaikkia.

Gallerian ensimmäisen kuukauden virtuaalivierailut (ke 29.4. mennessä):

  • Katselukertoja 1141 kpl
  • Uniikkeja kävijöitä 756 kpl

Ei hassumpi tulos ilman mitään sen suurempaa markkinointipanostusta, vai mitä?
Mikäli taide ja kulttuuri kiinnostaa (tai olet muuten vain utelias) niin klikkaa alta virtuaaliesittelyyn ja nauti näyttelystä. Tai jos kiinnostuit ja haluat kuulla 3D-mallintamisesta lisää soittele meille tai laita meiliä info@rabbit.fi.

 

Ai niin, ja niistä uusista ideoista kuulette tuonnempana lisää.

Hauskaa vappua toivottaa Rabbit Visulasin poppoo!

Jaa artikkeli: