Ei sillä kuvalla niin väliä, vai onko?


Aikanaan sanomalehti ja puhelinluettelo oli usealle yritykselle ne “pitää olla” -näkyvyydet ja riitti se, kun ilmoituksessa oli yrityksen nimi, tarjottava palvelu ja puhelinnumero. Nyt vuonna 2022 tilanne on toinen ja vaihtoehtoja riittää. Yritysten asiakkaat eivät käytä vain yhtä hakemistoa tai lue yhtä paikallislehteä. Markkinoin vaatimukset on kasvaneet ja tiedostetaan se, että näkyä ja viestiä täytyy. Jopa niitä omia verkkosivuja pitää välillä uudistaa. Silti viesti ja sen sisältö kärsii rajusti mikäli kuvat ja visuaalisuus puuttuvat. Kuulemme paljon sitä, että sisältöä tehtäisiin aktiivisemmin, mikäli hyviä kuvia olisi enemmän. Kannattaa huomioida, että huonompikin kuva on parempi kuin ei kuvaa ollenkaan.

Kuvapankkikuvat vai omat kuvat?

Mitä vaihtoehtoja sitten on saada kuvia omaan sisältöön? Tässä muutama vinkki: netissä on runsaasti maksullisia ja maksuttomia kuvapankkeja, kuvat voi napata itse kännykkäkameralla ja tietysti paras sekä järkevin vaihtoehto (jos meiltä kysytään), on tilata ammattikuvaaja. Ammattikuvaajan avulla saat oman uniikin kuvapankin ja se voidaan toteuttaa pikkuhiljaa yksi kuvaustunti kerrallaan.

Oman kuvapankin etuja:

  • sinulla ei ole käytössä samoja “stokkikuvia” kuin kilpailijalla
  • kuvista saadaan juuri oman yrityksen näköiset
  • tilaisuus esitellä omaa kalustoa, toimitiloja, tuotteita, palveluita ja ihmisiä
  • kuvat on täysin uniikkeja ja yksilöllisiä
  • kuvilla on laajat käyttöoikeudet
  • kuvamaailmasta saadaan yhtenäinen

Oman kuvapankin kerryttäminen ammattikuvaajan kautta palvelee yritystä pitkään. Yhdenkin tunnin aikana saadaan reilusti kuvapankkikuvia, kun kuvaussuunnitelma kuva-aiheet on tehty huolella etukäteen. Näin ollen se on myös erittäin kustannustehokasta. Mikäli kuitenkin yritys käyttää kuvapankkikuvia, kannattaa tehdä pientä taustatutkimusta asian suhteen. Varmista siis mitkä on kuvan käyttöoikeudet; saako kuvaa muokata, voiko sitä käyttää kaupalliseen tarkoitukseen, missä kanavissa, kuinka kauan ja pitääkö kuvaaja mainita. Näin vältytään ikäviltä yllätyksiltä.

Mikäli taas oman kuvapankin kerryttäminen tai päivittäminen kiinnostaa, niin ota rohkeasti yhteyttä tai laita sähköpostia info@rabbit.fi. Hoidamme kuvaukset yhdessä asiakkaan kanssa tai täysin “avaimet käteen” -toteutuksena, on kyseessä sitten yksi kuva tai kuvasarjasta. Kuvat kertovat yrityksesi tarinaa ja luovat vahvasti mielikuvaa ulospäin, joten niiden rooli on yllättävänkin tärkeä. Kuvat kannattaa valita huolella ja niihin kannattaa panostaa.

Non-stop kuvaukset tulossa

Ikioman kuvapankin päivittäminen on nyt helppoa aloittaa vaikka henkilökuvilla, sillä studiossamme järjestetään non-stop kuvaukset 26.10. klo: 9-15. Laita ajankohta ylös kalenteriisi ja tulee keskiviikkona kuvauksiin. Katso tarkemmat tiedot alla olevasta linkistä.

Linkki fb-tapahtumaan >>

Muutamia esimerkkejä ”omista” kuvapankkikuvista

Lopuksi vielä asiakkaillemme kuvattuja kuvapankkikuvia. Kuvista löytyy tällä erää kooste Ecomin, Heirolin, MBakeryn, Kaaren, Optikko Hakulan ja Sidoste sukkien kuvia. Kiitos heille ja kaikille muillekin asiakkaillemme luottamuksesta.

PS. Nykyään moni asiakas haluaa omaan viestintään myös kuvapankkivideoita ja liikkuvaa kuvaa. Ne hoituu meiltä myös 😉

Energistä syksyä toivottaa:
Marjukka ja koko Rabbitin poppoo

Jaa artikkeli: