Visuaalisuus, joka vie liiketoimintaa eteenpäin


Nykyään asiakkaat tekevät ensivaikutelmansa yrityksestä usein sekunneissa.

Useimmiten se perustuu siihen, mitä he näkevät – kuviin, väreihin ja videoihin. Yrityksen visuaalinen ilme ei siis ole pelkkä pinnan kiillotus, vaan keskeinen osa brändin uskottavuutta ja arvolupausta.

Ensivaikutelma myy ennen sanoja

Visuaalinen ilme viestii tunteita, laatua ja luotettavuutta nopeammin kuin yksikään iskulause. Silti moni yritys tinkii juuri niistä elementeistä, jotka luovat asiakkaalle vahvimman mielikuvan. Yrityksen kuvat ja videot eivät ole vain markkinointimateriaalia, vaan ne ovat ikkuna siihen, millaista arvoa yritys tai brändi haluaa tuottaa.

Kokemus kentältä: Octacellin tarina

Turkulainen kasvuyritys Octacell on hyvä esimerkki siitä, miten visuaalisuuteen panostaminen tukee liiketoimintaa. Octacellin tuotantojohtaja Miikka Merinen kertoo kokemuksestaan heidän uusimman visuaalisen ilmeen kuvittamisesta, jossa saimme kunnian olla kumppanina:

“Rabbit Visuals on tuottanut meille enimmäkseen videoita tuotteistamme sekä asiakasreferensseistä, mutta myös kuvia. Uusimman visuaalisen ilmeen jokaisen videon ja kuvan on tuottanut Rabbit Visuals.”

Octcaell Miikka Merinen

Octacellin mukaan yhteistyö on ollut sujuvaa ja vaivatonta:

“Yhteistyö on sujunut hyvin aina startista toimitukseen. Eritoten on kiittäminen Rabbitin proaktiivista otetta ja kykyä reagoida nopeasti.”

 

Kun tuotanto toimii saumattomasti, se näkyy myös lopputuloksessa. Kuvien ja videoiden avulla Octacell pystyy tukemaan sekä myyntiään että markkinointiaan monikanavaisesti:

“Hyödynnämme materiaalia sivuillamme, tarjousesittelyissä sekä markkinoinnissa laaja-alaisesti.”

 

Octasell äänieristetyt tilat

Miksi laadukkaaseen brändikuvaukseen satsaaminen kannattaa

Moni yritys ajattelee, että kuvat ja videot ovat vain kuluerä. Todellisuudessa ne ovat investointi brändin pitkäikäisyyteen ja asiakaskokemukseen. Laadukas visuaalinen aineisto ei pelkästään näytä hyvältä, se lisää uskottavuutta, vahvistaa yrityksen identiteettiä ja auttaa asiakasta ymmärtämään yrityksen tarjoaman arvon. Siksi brändikuvauksista syntyvät videot ja kuvat ovat poikkeuksellisen arvokasta aineistoa.

 

Octacellin kokemuksen mukaan video- ja valokuvatuotannoilla on ollut selkeä vaikutus liiketoimintaan:

“Suurin hyöty meille tuotannoista on, että myyntimme ja markkinointimme saa parempaa ja ajantasaisempaa materiaalia, jotta arvonluontimme asiakkaille olisi saumattomampaa. Itse tuotannon toteutuksen aikana suurin hyöty on oppia tuotannoista, mitä seuraavilla kerroilla voi tehdä paremmin. Arvostamme myös tuotantotiimeiltä suoraa palautetta meidän toiminnasta, sillä yhdessä näitä tehdään.”

 

Brändikokemus syntyy yhteistyöstä

Kun yritys löytää kumppanin, joka ymmärtää sen rytmin ja tavoitteet, visuaalisuudesta tulee luonteva osa brändiä – ei erillinen projekti.

“Positiivisesti olemme yllättyneet, kuinka nopeasti ja ketterästi Rabbit toimii. Tällainen sopii meille.”

 

Ja kun yhteistyö toimii, sen huomaa myös asiakkaat ja oma henkilöstö:

“Olemme saaneet positiivista palautetta, niin asiakkailta, kuin henkilökunnaltakin.”

 

Lopuksi kiteytys

Visuaalisuus ei ole vain kuori, vaan yrityksen tarinan näkyvä osa. Se kertoo, mitä yritys on nyt ja mihin se on menossa.

 

Octacell kiteyttää sen hyvin:

“Rabbitilla on todella sitoutunutta ja aikaansaavaa porukkaa. Rabbit sopii hyvin kumppaniksi kasvuyrityksille, missä arvostetaan vauhtia ja nopeita päätöksiä, sekä projektien omistajuutta.”

 

Yrityksille tämä on muistutus: brändi ei vain näytä joltakin – se tuntuu joltakin. Kun kuvat ja videot kertovat tarinan oikein, ne tekevät brändistä elävän, uskottavan ja haluttavan.

 

Kiitos Octacell

Suuret kiitokset meidän jänöjengiltä luottamuksesta ja erinomaisesta yhteistyöstä kaikkien projektien parissa jo usean vuoden ajan. Uuden visuaalisen ilmeen Octacellille suunnitteli helsinkiläinen mainostoimisto Bou, ja meille oli ilo päästä tuottamaan ja herättämään tuota suunnitelmaa eloon.

Katso Octacell videoiden valmiita tuotantoja

Lopuksi pari valmista videota nähtäväksi. Octacellilla on upeita tilaratkaisuja monenlaisiin tarpeisiin, ja erinomaisena esimerkkinä siitä on vasta valmistunut Metropolian Hymy-Kylä asiakastarina. Lisäksi voit kurkata Octacellin kotisivuille tekemämme ”header” videon tästä.

 

 

Ota yhteyttä

Pysähdy vielä hetkeksi ja mieti miltä teidän yrityksen brändi näyttää?

  • Minkälaisen tunnelman yrityksesi kuvat ja videot herättävät?
  • Näyttääkö tuotteet ja palvelut siltä, miltä haluat asiakkaan sen kokevan?
  • Onko visuaalisuus yhtenäistä eri kanavissa ja näyttääkö se aidolta?

 

Haluatko, että brändisi näyttää ja tuntuu juuri siltä, miltä sen sinun mielestäsi kuuluisikin näyttää?

Varaa maksuton tapaaminen info@rabbit.fi ja suunnitellaan yhdessä miten visuaalisuus ja brändikuvaukset voisi palvella sinun liiketoimintaasi paremmin.

 

Ihanaa syksyä,
Marjukka ja koko jänöjengi

Jaa artikkeli: