Henkilöstökuvat antavat yrityksellesi kasvot


Miksi sijoittaa ammattikuvaajan ottamiin henkilöstökuviin? Yläpuolella olevista kuvista sen näkee. Kyllä se laadukas kuva antaa paremman vaikutelman.

Henkilöstökuvat ovat erinomainen lisä yrityksen verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa. Kun yrityksen työntekijöitä tuodaan enemmän esille, saa yritys kasvot ja yrityksestä tulee helpommin lähestyttävä.

Yhtenäiset kuvat luovat mielikuvan tiimistä

Henkilöstökuvat eivät ole vain työntekijöiden tunnistamista varten. Kuvilla on mahdollista tuoda esille työntekijöiden persoonia ja työpaikan henkeä. Perinteiset valkoisen taustan edessä kuvatut studiokuvat voivat antaa aivan erilaisen kuvan oikeasti heittäytymiskykyisestä ja hassuttelevasta tiimistä. Henkilöstökuvien ei tarvitse olla aina studiossa kuvattu valkoisen taustan edessä. Kuvissa on mahdollista tuoda esille tiimin yhteishenkeä. Tässäkin voidaan ajatella laatikon ulkopuolelta. Jos työporukkasi on värikäs ja eläväinen, studiokuvat valkoisen taustan edessä ei välttämättä tuo teidän henkeä esille.

Studiokuvissa on myös hyvät puolensa. Jos työntekijät vaihtuvat, uudesta työntekijästä on helppo saada muiden henkilöstökuvien kanssa yhteensopiva kuva. Kun studiossa käytetään samaa taustakartonkia ja valaistusta, saman näköisiä kuvia on helppo tuottaa useasti.

Henkilöstökuvissa on tärkeää, että kuvat näyttävät kuuluvan samaan sarjaan. Yhtenäiset kuvat antavat mielikuvan tiimistä. Kuvien ei tarvitse kuitenkaan olla identtisiä. Kun sovitaan teknisestä toteutuksesta ja tyylistä joka toistuu kaikissa kuvissa, jää individualismille kuitenkin tilaa. Jokaisen työntekijän kuvasta voi tehdä persoonallisemman esimerkiksi hyödyntämällä heidän käyttämiään työvälineitä kuvausasusteina.

Suutarin lapsella ei ole kenkiä. Rabbitin henkilöstökuvat eivät ole identtiset, mutta kuvien mustavalkoisuus tekee kuvista yhtänäisen setin. Tässä esimerkki siitä, kuinka kuvat voivat toimia yhdessä vaikka niiden yhdistävä tekijä on vain värimaailma ja kuvien rajaaminen lähikuviksi.

Minkälaiset henkilöstökuvat teille sopisi?

Jos visio siitä minkälaiset kuvat haluatte on hukassa, voi näiden kysymysten pohtimisesta olla hyötyä.

  1. Mihin käyttöön kuvat tulevat?
    Yrityksen sisäiseen käyttöön, nettisivuille, työntekijöiden LinkedIn profiilikuviksi?
  2. Minkälaisen mielikuvan haluatte antaa katsojalle?
    Virallinen ja perinteinen vai rento ja innovatiivinen?
  3. Tarvitseeko kuvia ottaa lisää myöhemmin?
    Jos työntekijöiden vaihtuvuus on nopeaa ja tarve uusille kuville tulee lyhyellä varoitusajalla, on turvallisinta ottaa kuvat studiossa jossa on helppo luoda aikaisempaan identtinen kuvaustilanne.
  4. Mikänkälainen työyhteisö teillä on?
    Ovatko työntekijät heittäytyväisiä? Jos koko porukka ei ole innoissaan hassuttelusta, ei ketään kannata tietenkään pakottaa. Kun kuvattava ei ole lähelläkään mukavuusaluettaan, kiusallisuus voi välittyä kuvista.

Löytyykö työporukastanne kameraa jännittäviä tyyppejä? Vinkkaa jännittäjälle blogikirjoituksemme “Viisi vinkkiä kamerakammoiselle” https://www.rabbit.fi/blogi/viisi-vinkkia-kamerakammoiselle/

Jaa artikkeli: