Työnäytteet esille Showreelin muodossa


No millaisia videoita te teette? Tähän kysymykseen törmään itse, kun sanon että tehdään yrityksille suunnattuja videoita. On aina yhtä vaikeaa vastata millaisia videoita me tuotetaan ja tuntuu monesti tänä päivänä kuvastavan parhaiten kun vastaan, että brändivideoita. Brändivideot tuovat yleensä parhaiten ilmi, mitä yritys tekee ja ketkä tekevät, oli sitten kyseessä palvelu tai tuote. Osa yrityksistä käyttää videoita markkinoinnin tukena ja paljon saammekin olla tekemässä ns. somevideoita, eli videoita on tarkoitus käyttää vaikkapa Instagramissa tai Facebookissa. Ihmiset tuppaavat automaattisesti ajattelemaan, että video sitten ladataan yrityksen YouTube-kanavalle ja se on sitten siinä. Näin ei kuitenkaan suurimmassa osassa tapauksia ole. Videoiden käyttökohteet ovat lähivuosina vain lisääntyneet ja uusimpina tuttavuuksina on mm. TikTok-videot. Joten käyttökohteita on lukemattomia ja niin on myös tätä kautta erilaisia kohderyhmiäkin. Meidän osaaminen on kuitenkin pääasiassa videoiden tuottamisessa, mutta meidän yhteistyökumppaniverkostosta löytyy tekijöitä myös videon jälkimarkkinointiin ja sen tarjoamiin käyttömahdollisuuksiin.

Asiakkaat haluavat nähdä referenssivideoita

Uudet asiakkaat haluavat usein nähdä referenssivideoita ja Rabbitin väki alkaa sitten kahlaamaan kovalevyjä läpi ja miettimään, mikä video parhaiten sopisi tämän uuden asiakkaan toimialaan. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että videon aiheen tarvisi mennä käsi kädessä, vaan on luettava asiakkaan tarpeita ja etsittävä sen tyylinen video, mikä asiakasta voisi kiinnostaa. Valmista materiaalia meiltä löytyy satojen, ellei jopa tuhansien, tuntien verran, joten kahlattavaa tosiaan riittää ja useidenkin vuosien takaa joutuu joskus videoita etsimään. Voitte vaan kuvitella kovalevyjen määrän ja niiden läpikäymiseen käytettävän ajan, kun tietyn tyyppistä videota lähdetään metsästämään.

Yllä lieneekin syy videotuotantoalan yritysten julkaisemiin Showreel -videoihin. Showreeliin kasataan nippuun erilaista materiaalia, ihan jopa vapaa-ajalla kuvatuista videoista studiossa tarkasti valaistuihin ja kirjoitettuihin videoihin. Olemme vajaan kymmenen vuotisen taipaleemme aikana muistaakseni tehneet yhden Showreelin, jota esitimme avoimien ovien tapahtumassa n.6 vuotta sitten. Nyt sitten heti perään olemme saaneet toisen Showreelin tehtyä. Vili on tehnyt ison työn kerättyään nippuun videotiedostoja ja erilaisia asiakaskeissejä, joista hän menestyksekkäästi leikkasi kasaan vajaan 1,5 minuuttia kestävän koosteen, jota nyt Showreeliksi kutsutaan. Videolla löytyy klippejä erilaista asiakasprojekteista, mutta myös niitä vapaa-ajalla tai matkoilla kuvattuja videoita löytyy.

 

Videota saa vapaasti jakaa ja siihen liittyviä kysymyksiä tai ajatuksia voi meille laittaa vaikka yhteytenottolomakkeen kautta >>.

 

Nauttikaa!

– Jere Satamo

 

 

Jaa artikkeli: